20.02.11

ריצה, ספרים ומה שביניהם

נושאים ספרים, ריצה, תל אביב בשעה 09:24 מאת אביגיל

לפעמים, כשהריצה טובה, אני מתענגת על המוזיקה שבאוזניות [פלייליסט אקלקטי ביותר, לא בהכרח קיצבי] והכל סבבה. לעומת זאת, יש את הריצות האלה שאחרי שתי דקות, עוד לפני שהגעתי לפארק, אני כבר בייאוש טוטאלי מזה שהריצה נוראית ואין מצב שאני גומרת את המסלול. כיוון שבריצה, כמו בדברים אחרים ‘הכל בראש’ אלה באמת ריצות יותר קשות, נטולות אנרגיה. ריצה אחת היא סבל, וכמה ריצות רצופות כאלה הן ממש עינוי פסיכולוגי.

כשאני נכנסת ללופ כזה אני נפרדת זמנית מהפלייליסט ועוברת למחוזות מילוליים יותר, למידע שיעסיק את המוח ולא יאפשר לו לשקוע בייאוש ובשליחת מסרים מדכאים. גיליתי כמה מקורות מצויינים, שעובדים בשבילי, והריהם לפניכם:

>>>> מדי חודש מעלה הניו יורקר פודקאסט ספרותי: סופר מקריא סיפור קצר ומשוחח עם העורכת הספרותית של כתב העת. יש שם לא מעט פנינים. אחת מהן היא נתן אנגלנדר מקריא את “Disguised” סיפור קווירי של בשביס זינגר. הסוריאלזים שבריצה בפארק תל-אביבי תוך האזנה לסופר ניו-יורקי צעיר מקריא סיפור על קרוס-דרסינג בשטייטל היה מענג. הממשק נוח ומאפשר ניווט קל בין הפודקאסטים, האזנה והורדה.

>>>> יש אודיו-בוקס. אני לא מומחית גדולה בעניין, ניסיתי רק ספר אחד. מסדרת שיר של אש ושל קרח האהובה עלי מאוד. כל פרק בספר הוא קובץ סאונד. אדם אחד מקריא את כל הספר. אני לא יכולה להעיד על ספרים אחרים אבל בזה שלי הקריין עשה זאת בכשרון רב, גם את הדמויות השונות, נשים ילדים והכל.
עדכון – ענבל שגיב העלתה בבלוגה פוסט מקיף ומשובח על אודיובוקס.


>>>> לאחרונה התחלתי להאזין גם לשידורי ‘שעה היסטורית’ עם פרופ’ הר-סגור ז”ל. תענוג צרוף להאזין לאיש הידען והמלבב הזה. מצאתי ברשת רק תוכניות מעטות להורדה. כאן. אבל בדף הפייסבוק של מעריצי התוכנית נכתב שבגלי צה”ל שוקדים ברגעים אלו ממש על העברת כל הארכיון לקבצים להורדה. היפ היפ.

7 תגובות »

  1. מאת ענבל שגיב ,

    20 בFebruary, 2011 בשעה 09:42

    תודה על ההפניות. אני מתכוונת לכתוב בקרוב על ספרי אודיו ופודקסטים.
    בינתיים ההמלצה הנוכחית שלי, יו לורי מקריא ספר במסורת ההומור הבריטי המשובח:
    http://www.audible.com/pd/ref=sr_1_7?asin=B0032N8P40&qid=1297776554&sr=1-7

    [Reply]

  2. מאת שרון ,

    20 בFebruary, 2011 בשעה 10:45

    בהקשר זה ראוי להזכיר גם את עושים היסטוריה המצוין של רן לוי. הוא מספר סיפורים מצוין על מדע, היסטוריה וכדומה. http://www.ranlevi.com/

    [Reply]

  3. מאת דפנה לוי ,

    21 בFebruary, 2011 בשעה 09:24

    ויש כמובן אתהמאגר הנפלא של אודיבל
    audible.com
    שמאפשר לרכוש ספרים מדברים, חלקם משובחים ביותר.
    ודרך ה – itunes אפשר גם להירשם לפודקאסטים נוספים. ממליצה בחום על הספרותי של הגארדיאן ועל this american life התוכנית הכי מענגת שמישהו אי פעם יצר ברדיו, כולה דיווחים על סיפורים קטנטנים שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר.

    [Reply]

  4. מאת אביגיל ,

    21 בFebruary, 2011 בשעה 17:17

    ענבל, שרון, דפנה,
    תודה על ההמלצות!

    [Reply]

  5. מאת עינת רביב ,

    24 בFebruary, 2011 בשעה 11:15

    היי אביגיל,

    הפניות מצויינות.
    הורדתי לסלולרי והשתמשתי בצעדה והיה ממש כיף.
    תודה ויום טוב,
    עינת

    [Reply]

  6. מאת ענבל שגיב ,

    4 בMarch, 2011 בשעה 18:36

    אביגיל, קבלי קישור לפודקאסט מרתק: http://arcade.stanford.edu/breon-mitchell-retranslating-tin-drum
    ראיון עם המתרגם של “תוף הפח” לאנגלית, שמספר בין השאר על מפגש בין הסופר גינתר גראס למתרגמי הספר לשפות שונות. הם ישבו במשך כמה ימים ביחד ועברו על כל הספר.

    [Reply]

    אביגיל Reply:

    תודה 🙂

    [Reply]

השארת תגובה